Az Irka 30 éves grafikai világát és történetét bemutató kiállításra betérve az elmúlt két hétben iskolás gyerekek hangja fogadja a látogatókat. A gyermeklap jelenlegi olvasói ismerkedhettek meg az Irka ismerős és ismeretlen világával, a kiállítás anyagára epülő játékok segítségével.
Az egy órás foglalkozásokon a gyerekek megismerkednek egy újság szerkesztésének lépéseivel. Megbeszéljük, hogy milyen feladatköröket lát el egy gyermeklap szerkesztője, hogy milyen különböző tematikus tartalmakkal, rovatokkal tarkítja a lapszámokat, mit is tesz nekünk olvasóknak az Irka asztalára – oldalira. Emellett arra keressük a választ hogyan is dolgoznak az írók és költők. A közösen eltöltött idő alatt a hangsúly az illusztrátori tevékenységen van, hogyan is kelti életre az illusztrátor a szövegekben olvasott figurákat és jeleneteket. Ezeket a beszélgetéseket kép és szövegpárosító játékokkal egészítjük ki. Megbeszéljük a gyerekekkel mit is jelent az arculat kifejezés és azt próbáljuk együtt megfejteni a kiállításon sétálva hányszor is változott eddig az Irka arculata.
A foglalkozás végére kiforrottabb képet kapnak a gyerekek Medveckyné - Luták Edit, Jankovics Mária, Kulin Ágnes és Veres Ágota grafikai stílusáról az Irkában. Az alkotói stílusjegyek felismerését egy 6 rajzból összeállított csodalény-szörnyecske részeit megkeresve rögzítik, megtalálva a kiállítás képei között az összerakott figura darabjait. A foglalkozás végén egy közös borítót készítenek és vihetnek az iskolájukba emlékként, amit korábbi Irkákban megjelent kifestőkkel és matricákkal egészítettünk ki egy jelképes emlék-ajándékcsomagként a kiállításról.
A foglalkozásokat a II. RFKMF művészeti részlegének munkatársai vezetik: Kulin Ágnes, Kutasi Csaba és Kovács Gyöngyi.
Kutasi Csaba a Beregszászi Zrínyi Ilona Líceum diákjainak tartott foglalkozáson
LÁTOGATÓINK A MÚZEUMPEDAGÓGIAI FOGLALKOZÁSON:
03.12.
03.14.
03.18.
03.19.
03.20.
03.21.
03.22.
Kovács Gyöngyi (bal szélen a hátsó sorban) a Beregszászi Zrínyi Ilona Líceum diákjaival
Kulin Ágnes